Potápěčské lokality Potápění v ČR

Lokalita - potapenivcr.cz Plnírna Není známo
Lokalita - potapenivcr.cz KontaktNení známo

Popis lokality Pískovna Píšťany - Litoměřice

Pískovna 8 km západně od Litoměřic u obce Píšťany se čtyřmi ostrovy. Dobrý přístup k vodě, v některých místech jsou sjezdy až k vodě. Parkoviště, kemp. telefon ve vesnici cca 400 m. Ryby - candáti okouni, plotice, sumci. Tři vraky (remorkér, část osobního parníku a tlačný člun na písek z 50. let), je zde potopená také polovina mostu Barikádníků (pozor, nebezpečí zamotání do vlasců), ale s viditelností to bývá horší. Hloubka cca 8 m. Na některých částech vraků lze najít množství škeblí - sláviček. Tlačný člun a kus mostu lze najít v severovýchodní zátoce (asi 100x50m). Popis cesty je při jízdě z Litoměřic na Žalhostice. Značka začátku obce Žalhostice je na kopci a silnice projíždí vesnicí dolů z kopce. Pod kopcem lze jet bud rovně přes koleje do Píšťan, nebo pořád po hlavní (tj. vpravo pod most-je to směr na Žernoseky a dál na Ústí nad Labem). Kousek za mostem je další žel. přejezd. Těsně před cedulí konec obce Žalhostice (před obcí Žernoseky) je nenápadná dlážděná odbočka vlevo nahoru (na nadjezd přes koleje). Na druhé straně je opět přejezd přes koleje, a hned za ním se cesta rozdvojuje.Tady je třeba odbočit vlevo, a po necelých 100 metrech je vyježděná cesta vpravo jakoby do pole a sjíždí dolů mezi stromy. Když se sjede dolů, je tam plac u vody, kde většinou bývají rybáři, karavany, stany atd. Nejlepší přístup k vodě je až dole na konci placu, u cestičky vedoucí na poloostrov. Most a loď leží v zátoce napravo. Stoupnete-li si na plážičce čelem k vodě, bude most a loď ležet od přímého směru přes vodu cca 30-40° napravo, asi 20 m od břehu, v hloubce 2 - 4 m.( Most i loď jsou označeny uvázanými PET lahvemi, není ovšem záruka, že to tak vydrží...... ). Místo potápění je velmi vhodné označovat bójí (jezdí zde dost motorových člunů i plachetnic).